dimecres, 3 de febrer del 2010

SALMÓ MARINAT A L'OLI AROMÀTIC / SALMON MARINADO AL ACEITE AROMÁTICO

Després de tant excessos per les festes passades, ara toca més amanides i menjars suaus. I com que el salmó no és un peix massa car i a sobre, te uns àcids omega 3 que a tots ens van be, doncs he pensat que aquest salmó marinat amb un oli aromàtic seria una bona recepta per tots.
La recepta li vull dedicar a en Juan, el catalanfutut, qui ha tingut la força de voluntat de perdre més de 40 quilos, així, de mica en mica, menjant millor que abans i gràcies, sens dubte, a les mans de la seva dona que li guisa molts dels plats que apareixen al seu blog. . Endavant i ànims !!

Ingredients:

El llom d’un salmó, sense espines
Sal gruixuda ( el doble de sal que de sucre)
Sucre
Sal fumada , tipus marca Costa ( opcional )
Anet

MARINADA: Oli d’oliva, una fulla de llorer, una branca de vainilla (oberta, rascant les llavors ) pebre en gra, estragó, una pela de llimona o una pela de llima , el suc d’una llimona o d’una llima.

Preparació:

1- Barregeu el doble de sal amb el sucre. Poseu dins una plàtera (tipus la dels canelons) una capa de la barreja de sal-sucre, a damunt el salmó, ho empolseu amb una mica de sal fumada ( opcional ), també amb una mica d’anet i ho cobriu amb la resta de la barreja de sal-sucre.
Ho deixeu reposar a la nevera , tapat amb film, ( no cal posar-hi cap pes a sobre ) amb aquesta proporció: 12 hores per cada quilo de peix brut.
2- Passat aquest temps, el traieu de la sal i el renteu sota l’aixeta.

3- A la mateixa plàtera neta, hi poseu la marinada aromàtica i dins, el salmó i el deixeu, tapat amb film, 24 hores a la nevera.
(Quan tragueu el salmó d’aquesta marinada, podeu aprofitar-la, guardant-la dins uns pot de vidre, a la nevera, fins una altra ocasió en que torneu a fer aquest salmó o també per posar-la, com oli aromàtic sobre una amanida on hi hagi peix )
I a menjar aquest salmó amb amanida, amb torrades... i un bon profit !!

-----------------------
Después de tanto excesos de las pasadas fiestas, ahora toca más ensaladas y comidas suaves. Y como el salmón no es un pez demasiado caro y encima, tiene unos ácidos omega 3 que a todos nos van bien, pues he pensado que este salmón marinado con un aceite aromático sería una buena receta para todos.
Además, por si no la conoce y la quiere probar, se la dedico a Juan, el catalanfutut, que ha tenido la fuerza de voluntad de perder más de 40 kilos, así, poco a poco, comiendo más bien que antes y gracias , sin duda, a las manos de su mujer que le guisa muchos de los platos que aparecen en su blog. Adelante y ánimos.

Ingredientes:

El lomo de un salmón, sin espinas
Sal gruesa (para esta receta se utiliza el doble de sal que de azúcar)
Azúcar
Sal ahumada, tipo marca Costa (opcional)
Eneldo

MARINADA: Aceite de oliva, una hoja de laurel, una rama de vainilla ( abierta, rascando las semillas), pimienta en grano, estragón, una piel de limón o una piel de lima, el zumo de un limón o de una lima.

Preparación:

1- Mezclar el doble de sal que de azúcar.
Poner en una fuente (tipo la de los canelones) una capa de la mezcla de sal-azúcar, encima el salmón, lo espolvoreáis con un poco de sal ahumada (opcional), también con un poco de eneldo y lo cubrís con el resto de la mezcla de sal-azúcar.
Lo dejáis reposar en la nevera, tapado con film, (no hace falta poner ningún peso encima) con esta proporción: 12 horas por cada kilo de pescado en sucio .

2- Pasado este tiempo, el retiráis la sal y laváis bajo el grifo ( suavemente ).

3- En la misma fuente limpia, ponéis la marinada aromàtica, con todos los ingredientes, y dentro, el salmón, que quede cubierto, y lo dejáis tapado con film, 24 horas en la nevera. ( Cuando saqueis el salmón, podeis guardar esta marinada en un bote de cristal, en la nevera, para aprovecharla otro dia que volvais a hacer este salmón o ponerla como aceite sobre una ensalada en la que haya pescado )
Y a comer este salmón con ensalada, con tostadas.... y buen provecho!!!