dimarts, 13 d’octubre del 2009

PA D'OLIVES NEGRES I FORMATGE FETA / PAN DE ACEITUNAS NEGRAS Y QUESO FETA

Avui toca PA ,panarros del mon, amants de la farina i de la massa que puja!!!!!!!!!!!!!
Un pa d’olives i formatge feta que us pot servir per acompanyar un sopar informal o un pica pica amb quatre coses i aquest pa per posar-hi a damunt .... unes anxovetes salades, una mica d’embotit, algun formatge....
Es força bo i fàcil de fer.
Com que ja veig que us entra gana, doncs us vaig a alimentar virtualment.
Així es fa...
Ingredients:
- 210 ml de aigua tèbia
- 1 cullerada sopera de llet en pols
- 1 culleradeta de sal
- 1 i ½ culleradeta de sucre
- 375 grams de farina de força
- 1 culleradeta de llevat de forner sec
- 50 grams d’olives negres senceres
- 75 grams de formatge feta a trossos

Preparació:
1- Amb la panificadora, poseu un programa que sigui només amassar, d’uns 15 minuts i amasseu-ho tot menys les olives i el formatge. Primerament la massa queda seca.

Quan hagi passat uns deu minuts, afegiu el formatge i les olives, que s’aniran trossejant amb l’amassat. Si us queda massa enganxosa la massa, hi poseu una cullerada més de farina mentre va amassant.
2- Unteu d’oli la base d’un motllo tipus la plàtera dels canalons o semblant, rectangular, amb les mans.
3- Us unteu les mans amb oli, agafeu la massa i la poseu dins el motllo, aplanant-la amb les mans.
4- Tapeu la plàtera amb film i deixeu doblar la massa, reposant.
5- Escalfeu el forn, a uns 200 graus. Quan arribi a aquesta temperatura, poseu-hi el pa, que li haureu fet uns forats intercalats a la massa, amb el dit, ruixat amb una mica d’oli i empolsat amb les herbes que vulgueu: de provença, orenga, romaní, etc. i el deixeu uns 30-40 minuts, fins que estigui torrat de sobre.

I a jalar... com es deia abans. Que tingueu un bon profit !!!
---------------------
Hoy toca PAN !!!

Un pan de aceitunas y queso feta que os puede servir para acompañar una cena informal o un pica pica con cuatro cosas y este pan para poner encima .... unas anchoas saladas, un poco de embutido, algún queso .... Es un buen pan y fácil de hacer.
Como ya veo que os entra hambre, os voy a alimentar virtualmente.
Así se hace ...
Ingredientes:
- 210 ml de agua tibia
- 1 cucharada sopera de leche en polvo
- 1 cucharadita de sal
- 1 y ½ cucharadita de azúcar
- 375 gramos de harina de fuerza
- 1 cucharadita de levadura de panaderia seca
- 50 gramos de aceitunas negras enteras
- 75 gramos de queso feta a trozos
Preparación:
1 - Con la panificadora, poner un programa que sea sólo amasar, de unos 15 minutos y amasarlo todo menos el queso y las aceitunas. Primero la masa queda un poco seca.
A los 10 minutos, más o menos, añadir el queso y las aceitunas, que solas se iran troceando con el amasado. Si ahora la masa os quedara demasiado húmeda, le añadís una cucharada más de harina, mientra esta amasando.
2 - Untar de aceite la base de un molde rectangular, tipo la fuente de los canalones o similar, con las manos.
3 - Os untáis las manos con aceite, tomáis la masa y la poneis en el molde, aplanando con las manos.
4 - Tapar la fuente con film y dejáis doblar la masa, reposando.
5 - Calentar el horno, a unos 200 grados. Cuando llegue a esta temperatura, poner el pan, al que habreis hecho unos agujeros intercalados en la masa con el dedo, rocias con algo de aceite de oliva y lo espolvoreais con las hierbas que queráis: de provenza, orégano, romero, etc. y lo dejáis unos 30-40 minutos, hasta que esté tostado de encima.

Y a comer... Que tengáis un buen provecho!

22 comentaris:

Mercè ha dit...

Maria, aquest pa és com una coca, oi? :) Quina delícia!! I quina ganes de menjar-ne m'has fet venir!
Apa, vaig a sopar que l'estómac ja rondina! ;)
Petons!

m.eugènia creus-piqué ha dit...

A casa no som gens panarres, no comprem pa, nomes si faig pa amb tomaquet i el compro de sesam o de 8 cereals o de coses rares, estic segura que aquets pa d'olives m'encantaría te una pinta de mort, tambe m'agrada molt el pa de nous.Una abraçada nineta.

Laura ha dit...

Ummm!! quina bona pinta! potser les olives (que no m'agraden) les treuria, però el formatge fet m'encanta!! ummmm!!! me l'apunto!

Petonets!

Gent jove pa tou ha dit...

Que bó!!!! Amb formatge feta no he fet mai cap pa, però veient la bona pinta que fa, el provaré aviat!

fely ha dit...

Que original María... me quedo con esta ida wapa.
bexinoooos.

la vella carmanyola ha dit...

A mi les olives no m'agraden però jo li posar-hi més formatge feta i ja esta solucionat!!

Rècords Maria!

P.D: el pa engreixa molt, eh!!! "ojo".

Mònica ha dit...

Jo vaig fer uns panets d'olives que eren boníssims, però amb formatge feta han d'estar increíbles!
Mònica

Juanriu ha dit...

Hola Maria,muy bueno este pan y diferente muy bien, un saludo.
JUAN
PD. Si puedes pasa por mi blog que tienes una cosa.

Gemma ha dit...

Aquest pa recorda la focaccia, oi?
Ha de quedar ben gustós, poca cosa més necessita per ser un sopar deliciós...

Anna ha dit...

Quina pinta!!! Vaig provar de fer els panets de viena i em vaig equivocar, vaig posar massa sal, però tot i així van quedar ben bons. Ara és el torn de la pasta fresca ;)

El cullerot Festuc ha dit...

A mi també m'ha recordat la foccacia!!! Quina pinta maria...i per menjar tal qual...amb un raig d'oli bo...mmmmm....
Petunets,
Eva.

Glòria ha dit...

Es veu ben esponjós aquest pa, com es veuen els foradets!!!!.

Fins aviat

Eva Flores ha dit...

Potser les olives són una de les poques coses que no m'agraden, pero el formatge feta al pa es tot un encert.
La veritat és que fa una fila estupenda!
pt!

dolorss ha dit...

Mare meva, i jo amb gana i sols tinc una trista poma!!!!
No puc entrar als blog a determinades hores, és un error molt gran.
Veig que també la tinc d’anotar, és irresistible.
Petons

La cuina vermella ha dit...

Maria guapa!!! aquest pa no es per acompanyar, aquest pa es menja sol, quina cosa més bona que has fet bonica meva!! un petó gran!

El Racó Natural ha dit...

Jo també el faig aquest pa però deixo que la panificadora faci tota la feina. De tota manera, en comptes de posar-hi formatge jo hi poso orenga, que li dóna un aroma brutal.
Prova'l a fer barrejant-li un sofregit de ceba, bacó i formatge del que es fon. ja m'ho diràs. ÉS UN 6 EN 1.

Celes ha dit...

Ohhhh!!!!! Que bo, que bo!!!

Te la copio. Ya!!!

Bsss

OLLES I SOMRIURES ha dit...

que bo!!!!!!!

Pepin ha dit...

Hola Maria,
Avui i fet aquest pa seguint exactament la teva recepta però sense olives i amb llevat fresc. Fantástica, ha agradat moltíssim.
Salut,
Pepin

PILAR ha dit...

Apa Maria, quin pa més bo que ens has preparat. Prenc nota perque aixó de amasar-ho amb panificadora em va d´alló mé be.
Petons!

Pepin ha dit...

Maria, quan vaig fer aquest pa vaig posar un paquetet de llevat frsc Levital de 25 gr. i va quedar molt be.
Salut,
Pepin

Anònim ha dit...

Molt bo! L'he provat de fer sense formatge (recepta vegana), i està boníssim!! Hi he posat per damunt romaní i orenga. La pròxima provaré d'afegir-hi alguna coseta més (ceba?). Gràcis!!