dimecres, 25 d’agost del 2010

ALFAJORES DE MAIZENA



No em vaig poder resistir. Estaven tan ben fets, rodonets i petitons allà exposats... que vaig pensar... els haig de fer. I els de la pastisseria Baire's de Sabadell, amb unes postres i pastissos que alegren la vista, em varen donar la recepta, que jo he dividit per poder-ho fer per casa.

Per aconseguir aquella mida petita, vaig servir com motlle la rosca d’un tap d’un vial d’una medecina, d’uns 2 centímetres, perquè, al forn, la massa creix.
I de farcit, el bon dolç de llet fet a casa, amb un pot de llet condensada, bullida durant gairebé un parell d’hores ( molt menys temps amb olla exprés ), perquè quedés ben espessa.
Per si us animeu, aquí teniu la recepta,

Ingredients:
150 grams de sucre
150 grams de mantega
3 ous grossos o 4 petits
400 grams de maizena
100 grams de farina de rebosteria ( al super, en te la marca Gallo )
1 sobre de llevat Royal ( uns 15-16 grams )
Dolç de llet fet amb un pot de llet condensada bullit durant 1 hora llarga a foc fort. Un cop fet, obriu la llauna. ( i no en mengeu massa que n’heu de deixar per farcir !!! )
Coco ratllat per arrebossar

Preparació:
1- Preescalfeu el forn a uns 230 graus.
2- Feu una massa amb el sucre i la mantega, els ous batuts i finalment, les farines i el llevat, o be amb el programa de massa de la panificadora o similar o be, fet a ma.
3- Ara estireu la massa fins deixar-la d’un gruix de mig centímetre, aproximadament. Si féssiu els afajores més grossos, hauríeu de deixar la massa més gruixuda.

4- Els talleu amb el motllo i els aneu posant sobre la plàtera del forn, coberta amb un paper de forn o similar.
5- Enforneu uns 5 minuts.
6- Poseu una mica del dolç de llet damunt d’una de les pastes i tanqueu amb una altra. Arrebosseu amb coco ratllat. I un bon profit !!!


No me pude resistir. Estaban tan bien hechos, redonditos y pequeños allí expuestos ... que pensé ... los tengo que hacer. Y los de la pastelería Baire's de Sabadell, con unos postres y pasteles que alegran la vista, me dieron la receta, que yo he dividido para poder hacerla en casa.
Para conseguir ese pequeño tamaño, utilicé como molde el tapón de un vial de medicina, de unos dos centímetros, porqué, el el horno, la masa crece.
Y de relleno, el dulce de leche hecho en casa, con un bote de leche condensada, hervida durante casi un par de horas (mucho menos tiempo con olla exprés), para que quedara bien espeso.
Por si os animáis, aquí tenéis la receta,

Ingredientes:
150 gramos de azúcar
150 gramos de mantequilla
3 huevos grandes o 4 pequeños
400 gramos de maizena
100 gramos de harina de repostería (en el super podeis encontrar la marca Gallo, por ejemplo )
1 sobre de levadura Royal (unos 15-16 gramos)
Dulce de leche hecho con un bote de leche condensada hervido durante 1 hora larga a fuego fuerte. Una vez hecho, abrir la lata. (Y no en comáis demasiado que teneis de dejar para el relleno !)
Coco rallado para rebozar
Preparación:
1- Precalentar el horno a unos 230 grados.
2- Hacer una massa con el azúcar y la mantequilla, los huevos bien batidos y finalmente las harinas y la levadura, o con el programa de massa de la panificadora o un aparato de amasar o bien, a mano.
3- Estirar la masa hasta dejarla de un grosor de medio centímetro, aproximadamente. Si hicierais los afajores más grandes, debería dejar la masa más gruesa.
4- Los cortais con un molde y los poneis sobre la bandeja del horno, cubierta con un papel de horno o similar.
5- Meter en el horno unos 5 minutos y dejar enfriar.
6- Poner un poco del dulce de leche sobre una de las pastas y cerrar con otra.
7- Rebozar con coco rallado.
Y buen provecho !!!!