dimarts, 6 de juliol del 2010

PETXINES AMB SALSA / CONCHAS CON SALSA

Bo, bo … A més, extremadament fàcil i resulta. Es pot fer fins i tot amb petxines congelades i així, si hi ha algun dinar o sopar d’última hora, segur que quedareu força be amb un tres i no res.
La Mercé Rovira ens va ensenyar aquesta recepta a la botiga Cooking per cuinar amb el microones, al vapor, amb qualsevol d’aquests estoigs de silicona que hi ha al mercat, tot i que en una cassola, al foc, i tapat, ha de ser semblant.
Mireu que fàcil...



Ingredients:
1/2 quilo de petxines (cloïsses, escopinyes, tallarines, etc.. )
2 cullerades soperes de tomàquet FREGIT
50 grams d’ametlles torrades, triturades
Un raget d'oli o un parell de cullerades soperes d'oli
2 grans d’all picats
½ vas de vi blanc
Julivert al gust



Preparació:
Col•loqueu les petxines dins l’estoig ( o dins la cassola que anirà al foc ), aboqueu per damunt la resta d’ingredients, remeneu perquè tot quedi ben barrejat , tanqueu el recipient, ( tapeu en cas de fer-ho dins una cassola al foc ), poseu 7 minuts al microones amb la màxima potència, deixeu reposar un minut i ... a menjar !!!

Com que fent-ho al micro no es sacseja com si ho féssiu en una cassola , pot ser que les petxines de sota no s’obrin del tot però un cop fetes, les acabeu d’obrir i remeneu amb la resta. Ho he fet tant amb naturals com congelades, i tot surt be.

Un bon profit !!!!
Bueno, bueno ... Además, extremadamente fácil y resultón. Se puede hacer incluso con conchas congeladas y así, si hay alguna comida o cena de última hora, seguro que quedariais muy bien en un santiamén.
Mercé Rovira nos enseñó esta receta en la tienda Cooking para cocinar con el microondas al vapor, con cualquiera de estos estuches de silicona que hay en el mercado, aunque en una cazuela, al fuego, y tapado, el resultado debe ser similar.
Mirad que fácil ...

Ingredientes:
Medio kilo de conchas ( almejas, berberechos, tallarinas, etc )
2 cucharadas soperas de tomate frito
50 gramos de almendras tostadas, trituradas
2 cucharadas soperas de aceite o un chorrito
2 dientes de ajo picados
½ vaso de vino blanco
Perejil al gusto

Preparación:
Colocar las conchas en el estuche (o en la cazuela que irá al fuego), verter por encima el resto de ingredientes, mezclar bien , cerrar el recipiente, (tapar en caso de hacerlo en una cazuela al fuego), poner 7 minutos en el microondas con la máxima potencia, dejar reposar un minuto y ... a comer!
Haciéndolo en el micro no se sacude el estuche como si lo hicierais en una cazuela y quizás las conchas del fondo no se abran del todo pero, una vez hechas, las acabais de abrir y las removeis con el resto. Esta receta la he probado con naturales como con congeladas, y sale bien con las dos.
Un buen provecho!!