dimecres, 17 de febrer del 2010

DELICIES DE TORRO / DELICIAS DE TURRON

Què? Encara guardeu alguna barra de torró dels Nadals ? Doncs si us ve de gust, aquí teniu una recepta molt fina de paladar.
Es pot fer tant amb el de Xixona esmicolat com amb el torró d’Alacant, però triturat, perquè amalgami be amb la resta del ingredients.
El van preparar a un programa d’España Directo, un xicot a la cuina de casa seva, encara que ell hi posava més sucre.
Vaig fer aquestes postres el dia de Nadal, amb el motllo del arbret però també ho faig amb un motlle de silicona de semiesferes, que recobreixo amb xocolata i farceixo amb aquesta delícia. I aquí el teniu,
Ingredients:1 barra de torró de Xixona esmicolat o d’Alacant triturat , d’uns 300 grams
150 grams de sucre
½ litre de llet
200 ml de nata líquida ( un envàs petit )
1 sobre de preparat de quallada ( tipus Royal )
Preparació:1- Barregeu el sobre de quallada amb una mica del mig litre de llet de la recepta.
2- En un pot bulliu tot junt la llet restant, la nata líquida, el sucre i el torró i quan estigui calent, afegiu-hi la quallada desfeta en llet.
3- Aneu remenant i quan arrenqui el bull, retireu el pot del foc i remeneu una mica més la barreja.
4- Tot seguit torneu a posar el pot al foc i sense deixar de remenar, quan torni a arrencar el bull ja l’aparteu definitivament.
5- Si és per posar a un motllo, ja el poseu posar de seguida.
6- Si és per fer les semiesferes feu com si féssiu bombons:
Primer desfeu xocolata al microones o al bany maria.
Tempereu la xocolata fins deixar-la sobre uns 31-32 graus aproximadament si és negra o a uns 29-30 si és cobertura amb llet, que és la que he fet servir jo.
Empleneu cada esfera amb la xocolata, espereu uns segons amb les cavitats plenes i bolqueu el motllo perquè caigui la xoco que sobra dins un plat.
Deixeu el motllo sobre el taulell, espereu uns segons i torneu-lo a bolcar sobre el plat perquè acabi de deixar anar la xoco que li sobra.
Poseu el motllo a la nevera i deixeu refredar.
Mentre s’haurà refredat una mica la delícia de torró i podreu emplenar el motllo, sense que es desfaci la xocolata que porta.
I a la nevera a quallar, unes 3 hores.


Les esferes de les fotos les he adornat amb una mica de xoco blanca, que havia desfet al microones i amb una forquilla he posat unes ratlles dins del motllo i l’he deixat refredar a la nevera abans de fer el cobriment definitiu amb la xocolata amb llet.
Vaig treure la idea, encara que la meva és casolana i la seva molt més acurada, amb unes ratlletes molt ben fetes, de la
Tartasacher de Mil Postres ,fa bastant temps.
I si us animeu.. un bon profit !!!
¿Qué? Aunque guardáis alguna barra de turrón de las Navidades?
Pues si os apetece, aquí tenéis una receta muy fina de paladar.
Se puede hacer igual con el de Jijona desmenuzado como con el turrón de Alicante, pero triturado, para que amalgame bien con el resto de ingredientes.
Lo preparó en un programa de España directo un joven en la cocina de su casa, aunque él ponía más azúcar.
Hice este postre el día de Navidad, con el molde del arbolito aunque también lo hago con un molde de silicona de semiesferas, que recubro con chocolate y relleno con esta delicia.
Y aquí lo tenéis,
Ingredientes:
1 barra de turrón de Jijona desmenuzado o de Alicante, triturado, de unos 300 gramos 150gramosde azúcar
½ litro de leche
200 ml de nata líquida (un envase pequeño)
1 sobre de preparado para cuajada (tipo Royal)
Preparación:
1- Mezclar el sobre de cuajada con un poco de ese medio litro de leche de la receta.
2- En un cazo hervir la leche restante, la nata líquida, el azúcar y el turrón y cuando esté caliente, añadir la cuajada deshecha en leche.
3- Ir removiendo y cuando hierva, retirar el pote del fuego y remover un poco más la mezcla.
4- A continuación volvéis a poner el pote al fuego y sin dejar de remover, cuando arranque de nuevo el hervor ya lo apartáis definitivamente.
5- Si es para poner en un molde, ya lo podéis rellenar enseguida.
6- Si es para hacer las semiesferas , hacerlo como si hicierais bombones:
Primero deshacer chocolate de cobertura al microondas o al baño maría. Atemperar el chocolate hasta dejarlo sobre unos 31-32 grados aproximadamente si es negro o unos 29-30 grados si es cobertura con leche, que es la que he utilizado yo.
Rellenar cada esfera con el chocolate, esperáis unos segundos con las cavidades llenas y volcáis el molde para que caiga el chocolate que sobra en un plato.
Dejáis el molde sobre el mostrador, esperar unos segundos y volvéis a volcar sobre el plato para que acabe de soltar el chocolate que le sobra.
Poner el molde en la nevera y dejar enfriar.
Mientras ya se habrá enfriado un poco la delicia de turrón y podréis rellenar el molde, sin que se deshaga ese chocolate.
Y lo dejáis en la nevera cuajando, unas 3 horas.
Las esferas de las fotos las he decorado con un poco de chocolate blanco deshecho, poniendo con un tenedor unas marcas dentro del molde y dejándolo enfriar un poco en la nevera antes de hacer el cubrimiento definitivo con el chocolate con leche .
Saqué la idea del blog de Tartasacher de Mil Postres, aunque mi arreglillo es muy casero y el suyo mucho más “profesional”, con sus rayas bien definidas, hechas con una manga fina.
Y si os animáis .. un buen provecho!